De derdejaarsstudenten lager onderwijs kunnen elk jaar kiezen voor een traject Geïntegreerd muzisch werken aan zee. Tijdens dit traject wordt er een verticale muzische leerlijn uitgebouwd vanuit de verschillende muzische domeinen drama, muziek, beeld, bewegingsexpressie, media en muzisch taalgebruik. Vanuit de verschillende leergebieden (Nederlands, godsdienst, Frans en de muzische vakken) worden activiteiten uitgewerkt die een plaats krijgen op de leerlijn van 1e tot 6e leerjaar. We blikken met enkele foto’s terug op de startdag die de studenten aan zee beleefden!
De tekeningen in het zand zijn grafische partituren waar de studenten muziek bij maakten met bodysounds/petfles/brooddoos/strandmateriaal (schelpjes bv).
De foto’s met het touw illustreren een samenwerkingsopdracht. Het touw zat in een grote knobbel. Elke student moest het touw vasthouden en zo moesten ze samen het touw volledig ontwarren zonder de handen los te laten.
De oefening met de bal was vooral gericht op creatief denken. De studenten moesten zo snel mogelijk de bal naar elkaar gooien en daarbij telkens een woord opnoemen. De woorden moesten telkens met elkaar in verband staan.