mei 6, 2020

Promocampagne lerarenopleiding

VIVES, start the adventure!

Begin januari startte het studiegebied onderwijs met een nieuwe campagne om het onderwijsberoep in de kijker te plaatsen. Samen met het marketingbureau Wünderbaar lanceren we dit schooljaar 3 creatieve filmpjes op onze social media-kanalen waarin we met humor weergeven hoe een gepassioneerde leerkracht is. Kortom een leerkracht die boeit, inspireert en bij wie kinderen zich begrepen voelen en samen ‘the extra mile’ gaan.

Zoals in een documentaire besluipt avonturier Rudy en onhandig hulpje John de leerkracht in zijn natuurlijk habitat (leslokaal, lerarenlokaal …).

Rudy en John merken dat een leerkracht de generatie van de toekomst vormt voor de wereld en voor het leven. De leraar is de basis van alles, het fundament. Zij leggen een kiem. Iedereen ‘passeert’ ooit een leraar (dokter, loodgieter, kinderoppas, kassier, ingenieur …). Op de video zie je de transformaties van een aantal kinderen gebeuren. Als leraar speel je een belangrijke maatschappelijke rol en maak je hierdoor het verschil.

In het 2de filmpje ontdekken de avonturiers de passie en liefde van de leerkracht voor zijn of haar vak. Een leerling die eerst nog geen noot kon spelen op een muziekinstrument, wordt door het enthousiasme van zijn leerkracht overtuigd om zichzelf telkens te verbeteren. Uiteindelijk speelt de leerling een prachtig kamerconcert op zijn piano. Het motto van de VIVES-leraar is dan ook niet toevallig: “There is no passion to be found playing small – in settling for a life that is less than the one you are capable of living.”(Nelson Mandela). De VIVES-leraar legt de lat hoog, laat zich opmerken, grijpt kansen en geeft dit tikkeltje meer.

In het laatste filmpje staat het empathische van de leerkracht centraal. Een leraar is oprecht en straalt warmte en zorg uit.  De avonturiers zien dat een leerling zich van de “kudde” verwijdert. Dus verdoofden Rudy en John de leerkracht en leerling om te onderzoeken en wat blijkt: “We zitten hier met een leerling die niet goed in zijn vel zit en daardoor wat achteraan de groep bengelt. We denken dus dat de leerkracht een extra inspanning aan het leveren was om de leerling terug bij de groep te krijgen en hem weer te connecteren  met de  andere leerlingen. Om zeker te zijn wachten we dus nu tot ze ontwaken en gaan we dit verder onderzoeken.”

Nieuwsgierig naar de campagnes? Bekijk dan onze facebookpagina: VIVES onderwijs Kortrijk!

Meer info:  www.vives.be/starttheadventure