Ga naar de inhoud

FAQ❔

Hulp nodig in het gebruik van een werk- of leerruimte?

Leerruimtes

Werkruimtes

  • Hulp nodig tijdens het studeren? Raadpleeg dan de pagina Studiecoach
  • Hulp nodig bij technische problemen? Neem contact op met servicedesk@vives.be of raadpleeg de FAQ.
Mijn laptopscherm wordt niet geprojecteerd op het projectiescherm in de ruimte. Hoe komt dit?

Je laptopscherm kan je op verschillende manieren projecteren in de ruimte. Als eerste stap plug je de USB-c-kabel of HDMI-kabel in je laptop. Vervolgens kies je op de MLC voor de inputmogelijkheid die overeenkomt met de kabel die je zonet inplugde:

Lukt het projecteren nog steeds niet? Zorg ervoor dat de projectie-instelling op ‘dupliceren’ staat. Dit zorgt ervoor dat je laptopscherm getoond wordt op het projectiescherm. Doe dit door de sneltoets WINDOWS + P op je toetsenbord in te klikken. Duid vervolgens de optie ‘dupliceren’ aan.

Wanneer ik de USB-kabel van de POLY-studio aansluit op mijn laptop en deelneem aan een online les, wordt de camera van mijn laptop gebruikt. Hoe gebruik ik de camera van de POLY-studio?

Wanneer je deelneemt aan een online les in Blackboard Collaborate, is het belangrijk dat je de juiste camera en microfoon instelt. Wanneer de USB-kabel van de POLY-studio ingeplugd is, open je de instellingen van je Blackboard-sessie. Stel vervolgens je camera en microfoon in.

Kies hierna bij de audio-instellingen voor ‘POLYCOM STUDIO‘.

Kies daarna bij de video-instellingen voor ‘POLYCOM VIDEO‘.

Wanneer ik de HDMI-kabel in mijn laptop inplug, verschijnt mijn scherm niet op het projectiescherm. Hoe komt dit?

Zorg ervoor dat de inputmogelijkheid ‘HDMI’ geselecteerd is op de MLC.

In de hybride leerruimte zie ik de deelnemers op afstand op het projectiescherm en mijn laptopscherm op de monitor. Hoe kan ik deze schermen omwisselen?

Klik op de tablet in de hybride leerruimte links onderaan op het raster. Selecteer vervolgens de optie ‘Schermen wisselen‘.

Ik kan geen hybride vergadering inplannen in MS Teams. Hoe komt dit?

Probeer eens de Teams-cache te wissen in Windows

  1. Om Teams volledig af te sluiten, klikt u met de rechtermuisknop op het Teams-pictogram in de taakbalk en selecteert u Afsluiten.
  2. Sluit Outlook
  3. Open het dialoogvenster Uitvoeren door op de Windows-logotoets + R te drukken.
  4. Voer in het dialoogvenster Uitvoeren “%appdata%\Microsoft” in en selecteer vervolgens OK.
  5. Verwijder de map “Teams” (b.v.b. via rechtermuisknop op de map Teams)
  6. Start Teams opnieuw op.
In de board room plug ik de USB-c-kabel in mijn laptop, maar verbindt de Kandao-camera niet automatisch. Hoe komt dit?

Om de Kandao-camera te gebruiken, moet je naast de projectiekabel ook 2 extra USB-kabels inpluggen. Achteraan de board room kan je een HDMI-kabel inpluggen, maar ook de 2 extra USB-kabels die nodig zijn om de camera te gebruiken. Zorg ervoor dat je de juiste audio- en video-instellingen selecteert in de online vergadering.

2 USB-kabels

HDMI-kabel

In een leerruimte met mogelijkheid tot streamen en opnemen volgt de camera van de POLY-studio automatisch mijn stem. Hoe kan ik dit uitschakelen?

Neem het bedieningstoestel van de POLY-studio en selecteer het icoontje zoals aangeduid op onderstaande afbeelding.

Hulp nodig?

Leerruimtes

Werkruimtes

  • Hulp nodig tijdens het studeren? Raadpleeg dan de pagina Studiecoach
  • Hulp nodig bij technische problemen? Neem contact op met servicedesk@vives.be of raadpleeg de FAQ.

Vind je hier geen antwoord op jouw vraag? Geen zorgen!

Ervaar je technische problemen bij het gebruik van de ruimtes? Raadpleeg de FAQ van de Vives Servicedesk IT, neem contact op met servicedesk@vives.be of bel het nummer 056 28 10 10.

Nood aan ondersteuning in het gebruik van ruimtes? Bel als docent in op het online spreekuur met jouw vragen. Bel als student in via de permanentiemomenten van CoCon via deze link.